2019-07-11
MAZOWIECKI INSTRUMENT WSPARCIA OCHRONY POWIETRZA MAZOWSZE 2019 - OGŁOSZENIE LISTY BENEFICJENTÓW MIWOP MAZOWSZE 2019
MAZOWIECKI INSTRUMENT WSPARCIA OCHRONY POWIETRZA MAZOWSZE 2019 - OGŁOSZENIE LISTY BENEFICJENTÓW MIWOP MAZOWSZE 2019
Uprzejmie informujemy, że Sejmik Województwa Mazowieckiego w dniu 9 lipca 2019 roku przyjął uchwałę w sprawie udzielenia przez Województwo Mazowieckie pomocy finansowej na dofinansowanie zadań w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza MAZOWSZE 2019”. Uchwałą tą przyznano gminom partycypującym w „MIWOP MAZOWSZE 2019” pomoc finansową będącą dofinansowaniem zgłoszonych przez nie zadań. „Lista Beneficjentów MIWOP MAZOWSZE 2019” obejmuje 110 zadań zgłoszonych przez 87 gmin i stanowi załącznik do niniejszego komunikatu.
Przy realizacji zadań w ramach MIWOP prosimy pamiętać o poniższych zasadach:
-
Pomoc finansowa w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019” zostanie przekazana Beneficjentowi przez Województwo po rozliczeniu przez niego zrealizowanego Zadania - jako zwrot części Kosztów kwalifikowanych zadania, które zostaną uiszczone w ramach jego realizacji przez Beneficjenta.
-
Pomoc finansowa przyznana w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019” stanowić będzie dofinansowanie zadania zgłoszonego przez Beneficjenta we Wniosku o przyznanie pomocy finansowej pod warunkiem, że wydatki poniesione przez niego na realizację ww. zadania uznane zostaną za Koszty kwalifikowane.
-
Za Koszt kwalifikowany danego zadania uznawany będzie jedynie wydatek, który w ramach realizacji zadania zostanie poniesiony przez Beneficjenta nie wcześniej niż po dacie zawarcia pomiędzy Województwem a Beneficjentem Umowy o udzieleniu pomocy finansowej dotyczącej tego zadania oraz nie później niż w dniu 15 listopada 2019 r.
-
Koszty będą uznane za kwalifikowane tylko wtedy, gdy są bezpośrednio związane z realizowanym zadaniem i niezbędne do jego realizacji. Szczegółowe wytyczne dotyczące kwalifikowalności kosztów ujęte są w Regulaminie „MIWOP MAZOWSZE 2019”, który jest załącznikiem do uchwały nr 434/36/19 Zarządu Województwa Mazowieckiego z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie Regulaminu udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach programu „Mazowiecki Instrument Wsparcia Ochrony Powietrza MAZOWSZE 2019”.
-
Podatek od towarów i usług (tj. podatek VAT) związany z realizacją zadania w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019” jest kosztem kwalifikowanym pod warunkiem, że Beneficjent nie ma prawnej możliwości odzyskania podatku od towarów i usług związanego z realizowanym zadaniem – w takiej sytuacji Koszty kwalifikowane liczy się jako wartość brutto wydatku poniesionego przez Beneficjenta w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019”.
Wytyczne dotyczące podpisywania umów o udzieleniu pomocy finansowej ze środków finansowych budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019”:
Zarząd Województwa Mazowieckiego w uchwałą nr 434/36/19 z dnia 3 kwietnia 2019 r. zatwierdził wzór Umowy o udzieleniu pomocy finansowej ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „MIWOP MAZOWSZE 2019” (wzór Umowy stanowi załącznik do ww. uchwały).
WAŻNE !!!
Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych informuje Beneficjentów „MIWOP MAZOWSZE 2019”, że wszystkie umowy będą sporządzane wyłącznie przez Departament w oparciu o ww. wzór Umowy i na podstawie danych uprzednio przekazanych przez gminy.
Każdy Beneficjent zostanie indywidualnie powiadomiony o trybie podpisywania Umowy.
W przypadku wątpliwości – prosimy o kontakt z pracownikami Departamentu Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
-
Joanną Milczarek, tel. (22) 59 79 098;
-
Wiolettą Mikłaszewicz, tel. (22) 59 79 096;
-
Eweliną Miłosz, tel. (22) 59 79 082;
-
Anną Gadomską, tel. (22) 59 79 461;
-
Wiolettą Świderską, tel. (22) 59 79 097.
WZÓR TABLICY INFORMACYJNEJ
Załącznikiem do niniejszego komunikatu jest również wzór tablicy informacyjnej, o której mowa w Regulaminie „MIWOP MAZOWSZE 2019”.
Minimalne wymiary tablicy informacyjnej w przypadku realizacji zadań z następujących zakresów:
-
zakup narzędzi oraz urządzeń do kontroli palenisk domowych w zakresie spełniania przepisów mazowieckiej uchwały,
-
zakup profesjonalnych oczyszczaczy powietrza (przeznaczonych do pomieszczeń użyteczności publicznej),
-
opracowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do określenia założeń dokumentów strategicznych służących poprawie jakości powietrza w gminie (PGN, PONE, GPN),
-
powadzenie akcji edukacyjno-informacyjnej dla mieszkańców gminy w zakresie ochrony powietrza
wynoszą 297 mm x 420 mm (format A3).
Minimalne wymiary tablicy informacyjnej w przypadku realizacji zadań z następujących zakresów:
-
ograniczenie ilości szkodliwych substancji w środowisku, poprzez tworzenie i rewitalizację istniejących terenów zieleni w miejscach zurbanizowanych,
-
zakup i instalacja systemu służącego informowaniu o jakości powietrza w gminie, jako uzupełnienie systemu zarządzania jakością powietrza w gminie
wynoszą 700 mm x 900 mm.
Projekt tablicy informacyjnej, zawierającej herb Województwa Mazowieckiego oraz logotyp Marki Mazowsze, powinien byś zgodny z Wytycznymi do stosowania herbu Województwa Mazowieckiego oraz logotypu Marki Mazowsze zamieszczonymi na stronie www.mazovia.pl w menu głównym w zakładce Marka Mazowsze.
Pliki do pobrania: tutaj