2021-03-02
„Mazowiecki Instrument Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021” - ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie pomocy finansowej
2 marca 2021 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął do realizacji „Mazowiecki Instrument Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021”
Celem programu jest polepszenie jakości życia mieszkańców regionu poprzez poprawę jakości powietrza i mikroklimatu oraz wsparcie gmin w realizacji działań wynikających z przepisów prawa miejscowego, np. programu ochrony powietrza, planu działań krótkoterminowych, uchwały antysmogowej.
UPRAWNIENI WNIOSKODAWCY
Do składania wniosków w ramach MIWOPiM MAZOWSZE 2021 uprawnione są gminy wiejskie, miejskie i wiejsko – miejskie z terenu województwa mazowieckiego.
Rodzaje zadań realizowanych w ramach MIWOPiM MAZOWSZE 2021
W ramach programu można złożyć maksymalnie dwa wnioski, w tym maksymalnie jeden wniosek na wybrane zadanie dotyczące ochrony powietrza i maksymalnie jeden wniosek na wybrane zadanie dotyczące ochrony mikroklimatu.
Pomocą finansową mogą zostać objęte zadania:
z zakresu ochrony powietrza:
-
przeprowadzenie inwentaryzacji lub aktualizacji inwentaryzacji indywidualnych źródeł ciepła na terenie gminy,
-
kontrola przestrzegania przepisów uchwały antysmogowej,
-
przeprowadzenie dwóch różnych akcji edukacyjno-informacyjnych,
-
zakup, montaż i uruchomienie ogólnodostępnej stacjonarnej stacji ładowania pojazdów elektrycznych,
z zakresu ochrony mikroklimatu:
-
zakup i montaż automatycznej stacji meteorologicznej wraz z urządzeniem ogródka meteorologicznego,
-
tworzenie nowych i rewitalizacji istniejących terenów zieleni sprzyjających poprawie warunków mikroklimatycznych, zwiększeniu retencji wodnej i powodujących poprawę wymiany cieplnej oraz lokalnej jakości powietrza,
-
retencjonowanie wody deszczowej pochodzącej z powierzchni dachów budynków użyteczności publicznej, do których Wnioskodawca posiada prawo własności.
Ważne! Każdy wniosek powinien zostać nadesłany osobno!
Szczegółowy zakres oraz warunki udzielania pomocy finansowej określone są w rozdziale 2 Regulaminu udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021.
Zasady udzielania pomocy finansowej
Dotacja może wynieść do 50% kosztów kwalifikowalnych zadania i nie może przekroczyć kwoty 200 000 zł, z wyjątkiem automatycznych stacji meteorologicznych, dla których dotacja nie może przekroczyć 30 000 zł.
UWAGA! W ramach tegorocznej edycji programu Samorząd Województwa Mazowieckiego przewidział przyznawanie pomocy finansowej jedynie w formie dotacji wypłacanej „z dołu”, tj. po zrealizowaniu i rozliczeniu zadania.
NABÓR WNIOSKÓW
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej w ramach MIWOPiM MAZOWSZE 2021 można składać od 3 marca 2020 r. do 26 marca 2021 r., wyłącznie za pomocą profilu zaufanego ePUAP zgodnie z zasadami opisanymi na stronie internetowej: http://www.mazovia.pl/cyfrowy-urzad/elektroniczna-skrzynka-podawcza/
W przypadku awarii systemu ePUAP dopuszcza się możliwość złożenia wniosku na adres poczty elektronicznej Departamentu: gospodarka.odpadami@mazovia.pl przy czym nie zwalnia to Wnioskodawcy z konieczności zapewnienia integralności złożonego wniosku i zapewnienia prawidłowości podpisów cyfrowych.
Wnioski złożone w innym trybie niż sposoby wskazane powyżej, na inne adresy lub po określonym terminie nie będą rozpatrywane. Termin uważa się za zachowany, jeśli wniosek wpłynie do Urzędu najpóźniej 26 marca 2021 r.
WAŻNE!!!
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej w ramach MIWOPiM MAZOWSZE 2021 należy sporządzić wg załączonego wzoru w jednym egzemplarzu (wypełnionym elektronicznie). Wnioski muszą być podpisane certyfikowanym podpisem cyfrowym przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu gminy (wójt/ burmistrz/ prezydent) przy kontrasygnacie skarbnika gminy/miasta. Należy pamiętać, aby dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki.
Wszelkiego rodzaju korespondencję przesyłaną drogą elektroniczną w ramach MIWOPiM MAZOWSZE 2021 prosimy kierować na adres poczty elektronicznej: gospodarka.odpadami@mazovia.pl
Informacji w sprawie MIWOPiM MAZOWSZE 2021 udzielają pracownicy Departamentu Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie:
-
Łucja Orłow-Gozdowska (22) 59 79 080 – koordynacja + zadania z zakresu ochrony mikroklimatu
-
Wioletta Buszko, tel. (22) 59 79 096 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Wioletta Świderska, tel. (22) 59 79 097 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Agnieszka Cięszczyk, tel. (22) 35 63 863 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Joanna Milczarek, tel. (22) 59 79 098 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Filip Kalwarczyk, tel. (22) 59 79 076 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Maciej Skomorowski, tel. (22) 59 79 071 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Cezary Soliwoda, tel. (22) 35 63 831 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Edyta Wzorek, tel. (22) 35 63 849 – zadania z zakresu ochrony powietrza
-
Aleksandra Szybilska, tel. (22) 35 63 866 – zadania z zakresu ochrony mikroklimatu
-
Łucja Orłow-Gozdowska (PZ)
Pliki do pobrania
- REGULAMIN udzielania i przekazywania pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021” (.docx)
- Załącznik nr 1 - Wytyczne do przygotowania inwentaryzacji (.docx)
- Załącznik nr 2 – Minimalne wymagania techniczne dla automatycznych stacji meteorologicznych przeznaczonych do Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej – ze stałym źródłem zasilania (.docx)
- Załącznik nr 3 – Minimalne wymagania techniczne dla automatycznych stacji meteorologicznych przeznaczonych do Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej – bez stałego źródła zasilania (.docx)
- Załącznik nr 4 – Kryteria postawienia stacji meteorologicznej, (.docx)
- Załącznik nr 5 – Wzór zobowiązania się Wnioskodawcy do docelowego, bieżącego, nieograniczonego i nieodpłatnego przekazywania Województwu danych pozyskanych z automatycznej stacji meteorologicznej będącej przedmiotem pomocy finansowej (.docx)
- Załącznik nr 6 – Wzór zobowiązania się Wnioskodawcy do zawarcia umowy lub innej pisemnej deklaracji stron o współpracy w zakresie wspólnego wykorzystania automatycznej stacji meteorologicznej będącej przedmiotem pomocy finansowej, z Instytutem Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa – Państwowym Instytutem Badawczym z siedzibą w Puławach przy ul. Czartoryskich 8 (.docx)
- Załącznik nr 7 – Wzór sprawozdania końcowego z wykonania Zadania związanego z ochroną powietrza i mikroklimatu realizowanego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021”, (.docx)
- Załącznik nr 8 – Wzór oświadczenia, że środki finansowe z których Beneficjent pokrył wkład własny nie pochodzą z innych środków Samorządu Województwa Mazowieckiego lub środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2, 2a i pkt 3 oraz ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (.docx)
- Załącznik nr 9 – Wzór oświadczenia dotyczącego podatku VAT (.docx)
- Załącznik nr 10 – Wzór wniosku o udzielenie Pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021” (.docx)
- Załącznik nr 11– Wzór akceptacji wskazanej we Wniosku lokalizacji automatycznej stacji meteorologicznej (.docx)
- Załącznik nr 12 – Wzór karty oceny wniosku o przyznanie pomocy finansowej z budżetu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021” (.docx)
- Załącznik nr 13 – Wytyczne oceny merytorycznej Wniosków związanych z systemem monitoringu suszy rolniczej realizowanego w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza i Mikroklimatu MAZOWSZE 2021” (.docx)
- Załącznik nr 14 – Wzór tablicy informacyjnej (.docx)
- Wzór prawidłowo wypełnionego wniosku (.docx)